reklama
Porady

Jak promować swoją firmę? Najlepsze pomysły na reklamę

Promowanie marki, która jest ciekawa, interesująca, angażująca, a w szczególności mającej swoje odzwierciedlenie w aktualnych trendach, jakie panują wśród konsumentów, jest dziecinnie proste i niemal niemożliwe do zepsucia. Jednak to kiedyś minie – to całe zainteresowanie, to boom, a zyski zaczną spadać.

Ponadto istnieją marki, o których się prawie w ogóle nie słyszy tylko dlatego, że są nieciekawe. A jednak również odnotowują zyski, a więc i im udało się wypromować mimo tego, że uznawane są za zupełnie nieklasyfikujące się do grona łatwych. Jakie więc kroki można podjąć, aby wypromować każdą markę?

Komu chcesz sprzedać produkt lub usługę?

W pierwszej kolejności należy określić, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Zwróć uwagę, jak istotny jest to element promocji.

Zastanów się, czy gdyby w Twojej ofercie były papierowe gazety, to czy promowałbyś je w Internecie, czyli w miejscu, w którym znaleźć można głównie ludzi młodych, którzy (najczęściej) prasy nie czytają? Pewnie, że nie. Dlatego też taka reklama nie miałaby żadnego efektu, co najwyżej byłaby stratą czasu i pieniędzy.

Jak promować swoją firmę? Zacznij od poznania docelowego klienta, a jeśli dopiero zaczynasz i nie jesteś pewien, kto może się nim stać, to zadaj sobie pytanie: ”jak wyobrażam sobie mojego idealnego konsumenta?” Zastanów się, do jakiej grupy wiekowej, zawodowej, geograficznej należy. Odpowiedz na pytanie, co robi w wolnym czasie, jakie są jego wydatki czy pragnienia. Dopiero później można wyruszyć z promocją firmy.

Pamiętaj o tym, że w promocji firmy najważniejszy aspekt stanowi skupienie się na potrzebach klienta oraz na tym, jakie wartości jesteś mu w stanie zaoferować.

Social media

Jak promować firmę? Jednym z najlepszych możliwych sposobów jest zaistnienie w mediach społecznościowych. Jeśli oczywiście ta opcja odpowiada Twojemu idealnemu konsumentowi. Social media to obszar, gdzie każdy z nas spędza średnio kilka godzin dziennie – czy to w poszukiwaniu rozrywki, wiadomości, czy też podczas prób odnalezienia idealnego produktu odpowiadającego potrzebom. Może będzie to właśnie Twoja propozycja?

Wystarczy zadbać o to, aby regularnie pojawiające się w mediach społecznościowych posty były tematyczne, rozwiązywały jakiś konkretny problem, informowały czy służyły jako poradnik. Do tego odpowiednio przyciągające wzrok kolory oraz jasny, czytelny przekaz. Właśnie w ten sposób działają największe marki na świecie.

Ulotki

W zależności od tego, do kogo chcemy dotrzeć, ulotki mogą okazać się świetnym pomysłem na promocję własnej firmy. Drukarnia w Kielcach oferuje wydruk z każdego projektu oraz w każdym rozmiarze. Dzięki temu zyskujesz możliwość dostosowania ulotki do własnych potrzeb.

Odpowiednio zaprojektowane materiały nie wylądują w koszu na śmieci, a w kieszeni Twojego odbiorcy. Działa to praktycznie w ten sam sposób, jak umieszczane w mediach społecznościowych treści. Ulotka musi przyciągać uwagę, być jasna i przejrzysta. Powinny znajdować się na niej dane kontaktowe do firmy oraz opis jej usług.

Dobre wrażenie

Każdy choć raz słyszał stwierdzenie, że zadowolony klient, to osoba, która wraca po więcej. I jest to jak najbardziej prawda. Jeżeli uda Ci się stworzyć dobre wrażenie na konsumencie, to opuści Cię zadowolony. Statystyki mówią, że taki usatysfakcjonowany klient poleci Twoją firmę przynajmniej trzem kolejnym osobom. Jak więc widać, gdy zadbasz o jednego konsumenta, zyskasz w sumie czterech.

Ale… w jaki sposób zadbać o tego klienta? Jak reklamować firmę podczas sprzedaży? Oto kilka dobrych porad:

  • przede wszystkim musisz zadbać o to, aby konsument Ci zaufał. Dzięki temu nie tylko zyskasz nowych klientów, ale również ułatwi Ci to cały proces sprzedaży;
  • zadbaj o jakość oferowanych produktów czy usług;
  • istotna jest także odpowiednia obsługa, która będzie pomocna, cierpliwa i przyjazna;
  • odpowiedz na potrzeby klienta. Jeśli przyjdzie po jedno, a dostanie drugie, to z pewnością nie wróci po więcej, dlatego musisz w precyzyjny sposób dostosować ofertę do konkretnych osób.