pozycjonowanie
Porady

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Każdej firmie, która swoją działalność opiera na obecności w sieci, zależy i powinno zależeć na jak największej pozycji w wynikach wyszukiwania. By doszło do odpowiedniego wypozycjonowania i wyższej sprzedaży, należy zadbać o kluczowy element, czyli prowadzenie skutecznych działań. W tym artykule opowiemy więc o tym, jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej. Omówimy też bardziej szczegółowo zakres działań agencji SEO.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony? Powody niekorzystnego pozycjonowania

By dobrze radzić sobie z SEO, często wystarczy mieć odpowiednią intuicję marketingową i znać podstawowe zasady pozycjonowania stron. Tym samym na rynku jest duża konkurencja i bardzo często firmy radzą sobie niezwykle dobrze z SEO. Skutkuje to trudnością w przebiciu się przez ich działania.

Pozycjonowanie wymaga czasu, cierpliwości i skutecznych, zaplanowanych działań. Tym samym wiele osób decyduje się na skorzystanie z usług agencji SEO, której zadaniem jest dopilnowanie wszelkich kwestii z tym związanym. Wrzucanie treści nieregularnie i o niskiej jakości niestety nie przyniesie nam oczekiwanych rezultatów. Gdy wiesz, że nie udźwigniesz tych zadań, zdecydowanie warto sięgnąć po dobrą i sprawdzoną agencję, która poprowadzi przez proces i ułatwi to dość wymagające zadanie.

Pozycjonowanie stron w Katowicach — jak działa dobra agencja SEO?

Dobra agencja SEO przede wszystkim charakteryzuje się tym, że regularnie raportuje swoje prace. Mimo faktu, że powierzając im zadanie, to specjaliści koncentrują się na wypozycjonowaniu strony internetowej, to nie można siedzieć z założonymi rękoma. Raporty te należy analizować, aby móc zrozumieć, jakie konkretnie prace zostały wykonane. Należy tu wspomnieć o ważnej kwestii — raporty analizy witryny i raporty z przeprowadzonych prac, są dwoma różnymi dokumentami.

 

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google samodzielnie?

Oczywiście można samodzielnie monitorować pozycjonowanie strony. Można to zrobić przy użyciu podstawowych narzędzi. Należą do nich:

  • Google Search Console – tu można zweryfikować trend witryny, ilość jej wyświetlania, (CTR) oraz pozycje. To narzędzie uważa się za jedno z najważniejszych i tym samym podstawowych,
  • Google Analytics – niezwykle pomocny i znany dla wielu osób. Umożliwia sprawdzenie ruchu, przychodów strony, źródeł ruchu oraz konwersje,
  • Ahrefs – jest narzędziem pozwalającym na sprawdzenie profilu linkowego domeny, jej parametry, ruch z kanału organicznego, parametry domeny oraz, co ważne – frazy, po których wpisaniu strona się ukazuje. Niektóre z funkcji są podobne do tych w GSC. 

Jak rozpoznać dobre pozycjonowanie?

Przede wszystkim możemy mówić o dobrym pozycjonowaniu, kiedy słowa kluczowe dla danej strony są możliwie wysoko wyświetlane w wyszukiwarkach. Dobieranie odpowiednich fraz jest bardzo ważnym aspektem, ale czasochłonnym ze względu na opieranie się na metodzie prób i błędów. Często strony ukazują się wysoko w Google, ale dane słowa kluczowe nie są dobrze powiązane z ofertą danej witryny. Jeśli widzimy większe zainteresowanie naszych odbiorców, którzy liczniej wypełniają formularze kontaktowe, częściej dzwonią i pytają o usługi, może to oznaczać dobre pozycjonowanie. 

Jak rozpoznać złe pozycjonowanie?

W sytuacji, kiedy mija kilka miesięcy, a witryna wciąż zdaje się być bardzo nisko w Google, wówczas można przyjrzeć się kilku kwestiom. Przede wszystkim, czy domena reaguje na dziwne słowa kluczowe, co do których mogą pojawiać się obiekcje. Jeśli wybierzemy nieuczciwą agencję lub zrobimy coś nieumiejętnie — skutki na pewno nie będą zadowalające. O złym pozycjonowaniu możemy też mówić, kiedy trend strony nie rusza się z miejsca od niepokojąco długiego czasu. Z tego powodu zdecydowanie warto regularnie monitorować to za pomocą wymienionych wcześniej narzędzi.  Jeśli nie widzimy zwiększonego zainteresowania witryną i produktami, to także polecamy przyjrzeć się swoim działaniom i możliwie wcześnie wprowadzić odpowiednie modyfikacje.