Porady

Sukienki do pracy – jaką powinny mieć długość?

Wybór idealnej sukienki do pracy nie jest tak łatwy, jak niektórym mogłoby się wydawać. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jaki strój będzie odpowiedni, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Oczywiście w najlepszym położeniu są te kobiety, które nie mają określonego dress codu w miejscu pracy. Wtedy wybór stylizacji zależy od ich osobistych preferencji i upodobań. Jeśli jednak należysz do grona kobiet, które muszą wyglądać schludnie, profesjonalnie i formalnie, być może zastanawiasz się, jaka sukienka do pracy będzie najlepsza. Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać.

Jaka długość sukienki do pracy jest odpowiednia?

Strój do pracy w biurze bądź innym miejscu, który wymaga się formalnego ubioru, powinien być skromny i niezbyt wyzywający. Krótkie sukienki mini czy z głębokimi rozcięciami odsłaniającymi nogi lepiej zostawić na imprezę. Tak samo długie suknie do ziemi nie są dobrym wyborem do pracy. Taka kreacje wygląda dobrze na eleganckiej uroczystości, balu lub bankiecie, ale nie w ciągu dnia. Jaka długość jest więc najlepsza do biura?

Jeśli zdecydujesz się na sukienkę midi, która sięga do kolan lub za kolana, wtedy z pewnością będziesz prezentowała się kompetentnie i profesjonalnie. Ogólnie przyjęta zasada mówi, że kreacja do biura nie powinna być krótsza niż 5 centymetrów powyżej kolan. Lepiej wystrzegać się także bardzo ekstrawaganckich i przyciągających wzrok stylizacji. Głębokie dekolty, połyskujące materiały, cekiny czy opięte kroje zazwyczaj nie są zgodne z pracowniczym dress codem. Czy to znaczy, że wszystkie sukienki do pracy muszą być nudne i ponure? Wcale nie! W pracy także możesz wyglądać efektownie i kobieco. Kiedy wiesz już, jaka długość sukienki do pracy będzie odpowiednia, możesz zacząć wybierać spośród dostępnych krojów i kolorów. Na pewno znajdziesz taką sukienkę, w której będziesz czuła się dobrze, a jednocześnie zrobisz właściwe wrażenie na pracodawcy, klientach i otoczeniu.

Najlepsze kroje i fasony sukienek do biura

Istnieje co najmniej kilka fasonów sukienek, które nadają się do pracy. Podczas wybierania stylizacji dla siebie, weź pod uwagę typ swojej sylwetki. Możesz delikatnie podkreślić swe kobiece kształty, dzięki czemu nawet w formalnym stroju będziesz prezentować się atrakcyjnie. Najczęstszym wyborem, jeśli chodzi o sukienki do pracy, są te o kroju ołówkowym. To klasyczny i ponadczasowy fason, który pasuje niemal każdej kobiecie. Sukienki ołówkowe o długości do kolan zaczynają zwężać się od połowy uda, tym samym pięknie podkreślając sylwetkę. Mogą mieć zarówno długi, jak i krótki rękaw oraz różne kształty dekoltu – łódkę, okrągły, w serek, a nawet karo. Innym typem sukienek, które świetnie sprawdzą się w biurze, są modele trapezowe lub delikatnie rozkloszowane w kształcie litery “A”. Dobrym wyborem jest też sukienka o prostym kroju. Jeśli chcesz podkreślić talię, możesz posłużyć się subtelnym paskiem, który kolorystycznie będzie zgrany z sukienką i pozostałymi dodatkami.

Materiały i kolory nadające się do pracy

Aby znaleźć odpowiedź na pytanie, jaka sukienka do pracy będzie odpowiednia, musisz wziąć pod uwagę nie tylko jej długość i krój, ale również kolor i materiał, z jakiego została wykonana. Wybierz odzież uszytą z materiału, który jest przyjemny dla ciała i elastyczny. Dzięki temu nawet po wielu godzinach siedzenia przy biurku będziesz czuła się komfortowo i wygodnie. Unikaj sukienek ze zwiewnych, przezroczystych materiałów, a także połyskujących i ozdobnych. Należy zrezygnować także z falbanek i koronek, które kojarzone są z typowo romantycznymi, kobiecymi kreacjami.

Jeśli natomiast chodzi o kolor sukienki do pracy, bezpiecznym wyborem będą takie barwy, jak grafitowa szarość, granat i beż. Jeśli dress code pracowniczy Ci na to pozwala, możesz zdecydować się na sukienkę w bardziej intensywnym kolorze. Wystrzegaj się jednak krzykliwych i przyciągających wzrok barw, takich jak czerwień czy ostry róż. Zamiast tego postaw na sukienkę do pracy w odcieniu pastelowym, na przykład w błękicie albo pudrowym różu.